اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ
اینستاگرام، یکی از پلتفرم‌های معروف و جاافتاده جهان، مخصوصاً در کشور ما “ایران” است. آمارها نشان می‌دهد که درصد رشد مخاطبان این پلتفرم، به‌ مراتب بیشتر از پلتفرم‌های دیگر مثل فیس‌بوک، واتساپ و حتی توییتر است. این امر، بیانگر این است که اینستاگرام، دارای ظرفیت به‌ مراتب بالاتری نسبت به شبکه‌های اجتماعی دیگر است. این نتیجه‌گیری، نویدبخش این است که از طریق عملی‌ ساختن ترفندها و روش‌های گوناگون و کارآمد، می‌توان از این شبکه کسب درآمد داشت و به اصطلاح “بازاریابی یا مارکتینگ” راه انداخت یا حتی آن‌ را تقویت کرد. در این مقاله در مورد بازاریابی اینستاگرام  صحبت می‌کنیم و شما را با هرچه که کمک می‌کند تا کسب و کارتان را از طریق اینستاگرام توسعه بخشید، آشنا می‌کنیم. حتماً توجه داشته باشید که بازاریابی اینستاگرام در یک مقاله خلاصه نمی‌شود؛ این مقاله تنها راهنمایی جهت آشنایی مقدماتی شما با عنصرهای بازاریابی در اینستاگرام است.  

بازاریابی اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام‌ مارکتینگ، بخشی از دنیای وسیع و گسترده بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. این دنیای وسیع اینترنتی، شکلی از بازاریابی یا مارکتینگ است که در آن، از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی، برای بازاریابی انواع کسب و کار در فضای دیجیتال و اینترنت استفاده می‌شود. فضاهای اجتماعی، دقیقاً همانند یک مغازه مجازی برای کسب و کارها ایفای نقش می‌کنند و محتواهای تبلیغاتی مناسبی از برند یا کسب و کارشان را در معرض نمایش دیگران می‌گذارند. به‌طور کلی، هدف اینگونه بازاریابی، کمک به شناساندن و ارتقای سطح فروش و تبلغاتی کسب و کار شماست. البته همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام، قابلیت‌های مختلفی مثل استوری، امکان برگزاری لایو، ریلز، IGTV و غیره را در دست دارد. ابزارهایی که با فراهم‌ کردن قابلیت تولید محتوای تصویری، امکانی ویژه برای رساندن شما، کسب و کار و برندتان به اهداف مورد نظرتان را ایجاد کرده است. البته در این بین تعیین کننده اصلی اینکه بازاریابی شما در اینستاگرام به درستی جواب خواهد داد یا نه، الگوریتم اینستاگرام است. در ادامه در مورد الگوریتم اینستاگرام، قاضی و داور عملکرد شما در این پلتفرم صحبت می‌کنیم. بازاریابی اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

داستان پر فراز و نشیب و عجیب الگوریتم اینستاگرام، برخلاف افسانه‌ سرایی‌های مرسومی که روزانه شاهد آن هستیم، تنها یک تعریف ساده و واحد دارد. وقتی درباره این موضوع، لب به‌ سخن باز می‌کنیم، حتماً منظورمان هوش مصنوعی اینستاگرام است که در پشت پرده، به تماشا، هدایت و البته قضاوت نشسته است. این الگوریتم، در هر ثانیه، داده‌های یی نهایت همه کاربران خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده تا مبتنی بر علایق و انتخاب‌شان، محتواهای مشابه یا مربوطه را به آنها نشان دهد. احتمالاً گاهی پیش آمده که از خودتان بپرسید، چطور شده است که اینستاگرام دائماً محتوای دلخواه و خوشایند شما را به شما نشان می‌دهد. خب! راز این اتفاق در دل همین الگوریتم نهفته است. دقت کنید: تمام تلاش الگوریتم اینستاگرام این است که محتواهای مورد علاقۀ کاربرانش را پیدا کند و به آنها نمایش دهد. بنابراین شما باید برای مخاطبین خود تولید محتوا کنید، نه الگوریتم اینستاگرام!!! حال بیائید تا ارتباط این الگوریتم را با مارکتینگ و بازاریابی در اینستاگرام مورد بررسی قرار دهیم. در مورد اینکه شما چگونه می‌توانید محتوای مورد نظرتان را به خوبی مورد توجه دیگران قرار دهید، فقط و فقط گزینه‌ای به اسم کیفیت بالای محتوا وجود دارد. به زبان ساده‌تر، شما نیازمند این هستید که در ابتدا محتوای خود را -چه در قالب پست و چه در قالب IGTV یا استوری- آن‌چنان جذاب و باکیفیت بسازید که ابتدا در هشتگ محتوای مربوطه بالا بیاید و سپس در قسمت اکسپلور، به افرادی که دنبال‌تان نمی‌کنند هم نشان داده شود. به‌عنوان مثال، اگر همین حالا هشتگ #کتاب را در اینستاگرام سرچ کنید، نزدیک به ۴ میلیون محتوای تصویری در اختیار شما قرار می‌گیرد. چند تصویر یا ویدئوی اول، که شما به‌راحتی در حال مشاهده آن‌ها هستید، تنها بخش کوچکی از اکانت افراد یا کسب و کارهایی هستند که برای تولید محتوای مربوط به کتاب، برنامه‌ریزی شده‌اند؛ الگوریتم جادویی اینستاگرام هم، محتوای آن‌ها را طبق آزمون و خطاهایی که نسبت به علاقمندی مخاطبین انجام داده، در بالاترین موارد بعد از سرچ‌ کردن قرار داده است.  اهمیت ورود به اکسپلور را دست کم نگیرید. اگر هیچ ایده‌ای در رابطه با نحوۀ راه‌یابی به اکسپلور اینستاگرام ندارید، حتماً مطلب راهنمای ورود به اکسپلور اینستاگرام را از مقالات سایت مطالعه کنید.

عناصر مهم و کاربردی در اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی در اینستاگرام

هر کسب و کاری، برای توسعه و رشد خود باید فعالیت و بودن در اینستاگرام را جدی بگیرد. اگر تابحال در مورد نحوۀ فعالیت در اینستاگرام و عنصرهای اصلی آن چیزی نمی‌دانستید، ادامۀ این مطلب را با دقت بیشتری مطالعه کنید و خلاصۀ آن را بر روی تکه‌ای کاغذی یادداشت کنید تا همیشه ملکۀ ذهن‌تان بماند و آنرا به کار ببندید.

تولید محتوای باکیفیت و اصیل

تولید محتوای ارگانیک و طبیعی، همیشه جوابگو است. سیستم هوش مصنوعی اینستاگرام، که پیش‌تر از این با عنوان الگوریتم اینستاگرام از آن یاد کردیم، رابطه تنگاتنگی با محتوای ارگانیک و طبیعی دارد. محتوای ارگانیک، شامل محتواهایی است که به سؤالات و کنجکاوی مخاطبان پاسخ می‌دهد. مثلاً فرض کنید، که شما می‌خواهید دستور پخت غذاهای فست‌فود را بیاموزید؛ همچنین، مایلید که این کار را از طریق یک صفحه اینستاگرامی انجام دهید. طبیعتاً اولین‌کاری که خواهید کرد، سرچ عبارت “فست‌فود” است. پس از جست‌وجوی این عبارت، تعدادی صفحه، به شما معرفی خواهند شد که آموزش پخت فست‌فود را به‌ صورت ساده، تصویری و ویدئویی به‌ شما نمایش خواهند داد. خب! تبریک میگوئیم! شما یک نیاز ارگانیک یا اساسی را از طریق اینستاگرام رفع کرده‌اید. تولید محتوای ارگانیک، اعم از پست، استوری و IGTV، بسته به تکراری نبودن محتوای آن، اگر باعث جذب مخاطب بیشتر شود و پاسخ کافی به نیازهای مخاطب بدهد، جوابگو است. همچنین، نیاز است که آن‌قدر محتوای باکیفیتی تولید کنید که میزان استقبال مخاطبان از صفحه شما روز به روز بیشتر شده و محتواهای شما را در نتایج تاپ و اولیه هشتگ‌های مرتبط استفاده شده و بخش اکسپلور برساند. آن‌ وقت است که به تایید الگوریتم اینستاگرام خواهید رسید تا سیل عظیم مخاطبان مشتاق را به سمت استراتژی بازاریابی اینستاگرام خودتان شاهد باشید.

تبلیغات از طریق استوری

احتمالاً با عبارت مشهور “لینک رو بکشید بالا” یا همچین عباراتی تاکنون بسیار برخورد کرده‌اید. تبلیغات از طریق استوری صفحه اینستاگرام‌تان، کمک شایان توجهی به ترویج و تبلیغ محصولات، محتوا یا خدمات‌تان خواهد کرد. توجه داشته باشید که هر چقدر خلاقانه‌تر عمل کنید، مخاطبان بیشتری را برای دیدن محتواهای بعدی یا استوری‌های بیشتر، جذب خواهید کرد. اگر محصول جدیدی به فروشگاه اینترنتی‌تان اضافه کردید و قصد دارید آن را تبلیغ کنید، یکی از راه‌های تبلیغ آن این است که در بخش استوری اینستاگرام این محصول، ویژگی و کاربردش را معرفی کنید و از کاربران خود دعوت کنید تا از طریق کشیدن صفحه به بالا، مستقیماً وارد صفحه خرید آن شوند.

اینفلوئنسر مارکتینگ؛ قدرت بلاگرها و بلاگری را دست کم نگیرید!

بازار اینفلوئنسرها و به‌طور کلی اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران در مدت زمان تقریباً کوتاهی بسیار شلوغ شده است. اینفلوئنسرها، همان افراد بسیار معروف با فالوورهای خیلی بالا یا حتی ۱۰۰۰ فالوور هستند که تقریباً همه ما با اسم و صفحه تعدادی از آن‌ها آشنائیم و یا حداقل تا الآن چندبار با محتوای تولید شده توسط آن‌ها برخورد کرده‌ایم و آنها را دیده‌ایم. حالا، مارکتینگ یا بازاریابی محصولات مختلف یا معرفی تجاری انواع برندها را با این افراد پیوند بزنید؛ نتیجه، چیزی است که با اسم اینفلوئنسر مارکتینگ شناخته می‌شود. فرآیندی که درمورد آن به بحث نشسته‌ایم، تنکیک استفاده از شهرت و مخاطبان اینفلوئنسرها برای کسب مشتری یا شناساندن برند به‌خصوصی است. مثلاً یک فروشگاه بزرگ عینک آفتابی، برای تبلیغ عینک‌های خود در تهران، وارد قراردادی با یکی از این افراد پرمخاطب می‌شود. این افراد هم، بسته به تعداد فالوئرهایشان، قیمتی را به ازای هر پست و استوری، و حتی مدت زمان به آن‌ها ارائه می‌دهند. به‌طور کلی، اینفلوئنسرها، به میزان قابل توجهی، یکی از تولیدکنندگان محتوای ارگانیک در سطح اینستاگرام به‌شمار می‌روند.  البته لازم به ذکر است که همۀ افراد پرمخاطب با فالوورهای فراوان، لزوماً اینفلوئنسرهای موفقی نیستند! برخی از این افراد ممکن است با فالوور فیک و ناکارآمد بالا آمده باشند. خیلی دیگر از آن‌ها اصلاً محتوای غنی‌ای تولید نمی‌کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ، اصلاً راه و روش آسانی نیست! سعی کنید آن را جدی گرفته و تاحدی آنرا برای رشد خود و کسب و کارتان بیاموزید.

ایجاد یک پروفایل مناسب

برای شروع یک مسیر موفق به‌سمت اینستاگرام مارکتینگ، لازم و بهتر است تا در ابتدا، درک کنید که بازاریابی شما قرار است در اینستاگرام پیش برود. یکی از بخش‌های مهم مسیر شما، ایجاد یک پروفایل مناسب در اینستاگرام است. پروفایل صفحه‌ای است که قرار است شما توسط آن همه کارهای مربوط به کسب و کارتان و محتوای مرتبط را در آن انجام دهید. پروفایل‌های حرفه‌ای اینستاگرام، شناسنامه هر فرد، گروه یا یک برند خاص و معتبر است. با تبدیل‌کردن نوع پروفایل‌تان از حالت معمولی، به حالت تجاری، وجهه بهتری به خود و کسب‌ و کارتان هدیه می‌دهید. تقریباً همه صفحات کسب‌ و کار ایرانی، تاکنون این نکته را به‌ خوبی درک کرده‌اند و این امر، تقریباً به یک باید تبدیل شده است. اگر با نحوۀ تبدیل اکانت اینستاگرام به اکانت تجاری اینستا آشنا ندارید، مطلب چگونه اکانت تجاری اینستاگرام بسازیم را از مقالات مطالعه کرده و حتماً آنرا در صفحات اینستاگرامی خود به کار گیرید.

ایجاد یک پروفایل تجاری در اینستاگرام از طریق فیسبوک

برای تبدیل نوع کاربری صفحه خود از حالت معمولی به تجاری (Business Profile)، در برخی موارد نیاز به یک حساب فیسبوک هم دارید. از آن‌جا که تقریباً همه ما ایرانی‌ها، تجربه‌ای قدیمی در این شبکه داشته‌ایم، احتمالاً هنوز دسترسی به صفحه فیسبوک‌مان، امکان‌پذیر است. حالا، برای ایجاد چنین صفحه‌ای در اینستاگرام، ابتدا وارد بخش Account Setting صفحه خود در اپلیکیشن اینستاگرام شوید. سپس، گزینه switch to business profile را انتخاب کنید. اطلاعات ورودی به صفحه فیسبوک‌تان را وارد کنید. در ادامه، شما با افزودن اطلاعات مهم کاری (مثل آدرس ایمیل، شماره تماس، لوکیشن دقیق فروشگاه و..)، یک بیزنس‌ پروفایل یا بیزینس اکانت اینستاگرام برای خودتان فراهم کرده‌اید.

چرا ساخت اکانت تجاری اینستاگرام برای کسب و کارها اهمیت دارد؟

ایجاد یک فضای یک‌دست در صفحه اینستاگرام‌تان، با آن‌ چیزی که کسب و کار شما ارائه می‌دهد، بسیار مهم است؛ حتی مهم‌تر از همه چیزهایی که تا الان گفتیم. انتخاب یک نام کاربری مرتبط با اسم برندتان، ایجاد رنگ‌بندی پست‌ها (تم رنگ)، نوع عکس پروفایل و توضیحات قسمت بیوگرافی، چیزهایی از این قبیل محسوب می‌شوند. مثلاً اگر شما برندی با عنوان “کامپیوتر ایرانیان” دارید، باید نام کاربری یا یوزرنیم صفحه‌تان را با همان عنوان ایجاد نمایید یا از همان رنگ و لعابی که در وب‌سایت یا تبلیغات‌تان ارائه داده‌اید، استفاده کنید.

دو نکته مهم و اساسی

قسمت بیوگرافی اینستاگرام و عکس پروفایل اینستاگرام، دو بخش حائز اهمیت در ایجاد یک پروفایل تجاری حرفه‌ای تلقی می‌شوند. معمولاً توصیه می‌شود که از آرم یا لوگوی تجاری برندتان، برای عکس پروفایل استفاده کنید؛ این تکنیک، برای شناساندن هرچه دقیق‌تر و بهتر کسب و کار مورد نظر به بازدیدکنندگان است. هرچند که تکنیک دیگری با عنوان پرسنال‌ برندینگ هم وجود دارد که از عکس چهره، به‌جای لوگو یا آرم استفاده می‌شود؛ این تکنیک، به‌منظور ایجاد یک ارتباط بهتر و واقعی‌تر اجرا می‌شود. هرچند، تاثیر منحصر به‌فرد انتخاب لوگو برای عکس پروفایل، قابل مقایسه با هیچ تکنیک دیگری در این زمینه نیست. برای ایجاد یک بیوگرافی جذاب هم، بهتر است که به نکات زیر توجه کنید:
  • همه‌اش درباره مشتریان است: باید توجه داشته باشید که متن مورد نظرتان برای بخش بیوگرافی صفحه اینستاگرام، باید برای مشتریان نوشته شود. به زبان ساده‌تر، شما باید درمورد کارتان و مزایای خدماتی که ارائه می‌دهید، بنویسید. به‌طور مثال، اگر شما یک گروه آموزش زبان ژاپنی در شیراز هستید، بهتر است به‌جای نوشتن یک بیوگرافی با عنوان: “آموزش زبان ژاپنی: حضوری و آنلاین”، متنی با عنوان: “اینجا قراره زبان سامورایی‌ها رو کنار هم یاد بگیریم، با کلی اصطلاح محاوره‌ای و پرکاربرد. هم روی ماهتون رو می‌تونیم ببینیم و هم می‌تونیم آنلاین کنارتون باشیم” را به‌کار بگیرید.
  • تبلیغ رویدادها، خدمات یا دوره‌های آموزشی: از قسمت بیوگرافی، یک منبع محرک برای پیوستن مخاطبان به دوره‌های آموزشی یا رویدادهای تجاری برندتان بسازید.
  • یک لینک، یک راه مستقیم: با قراردادن لینک‌های مرتبط (خواه لینکی که به سایت‌تان ختم می‌شود و خواه لینکی که به صفحه خرید محصولات مرتبط است)، در بیوگرافی اینستاگرام، کاربران را به تعامل با کسب و کارتان عادت دهید.
  • ایموجی‌ها و ابراز احساسات تجاری: احساسات تجاری! این عنوانی است که خودم به این بخش هدیه کردم. شما با استفاده از ایموجی‌ها یا شکلک‌ها، می‌توانید یک ارتباط بصری، بامزه و کاربردی با مخاطب ایجاد کنید. مثلاً استفاده از شکلک پرسشگر در کنار متن بیوگرافی یک گروه آموزشی، حس پرسش، آموزش و یادگیری را به مخاطب القا می‌کند.
البته ناگفته نماند که شما برای نوشتن بخش بیوگرافی صفحه اینستاگرام، مجاز به استفاده از فقط ۱۵۰ کارکتر یا حرف خواهید بود. پس در این مورد، خوب فکر کنید و درست تصمیم بگیرید. شاید نیاز باشد کار را به یک کپی‌رایتر بسپارید.

امکاناتی که اینستاگرام برای بازاریابی در این شبکه اجتماعی به صورت رایگان در اختیار افراد قرار داده است.

ویژگی‌های تعبیه‌شده توسط اپلیکیشن اینستاگرام، امکانات لازم برای ساخت یک استراتژی بازاریابی دیجیتال در این شبکه فراهم کرده‌اند. بیایید چندتا از این امکانات را با هم مرور کنیم:
  • هشتگ‌ها: هشتگ‌ها، زنجیره اتصال مخاطب به دنیای وسیع محتواهای گوناگون است. وقتی هشتگ‌های پرکاربرد اینستاگرامی را در محتوای بازاریابی خود اعمال می‌کنید، در واقع به مخاطبان آن محتوا کمک کرده‌اید تا به خواسته‌ها و دغدغه‌هایشان راحت‌تر و سریع‌تر برسند. چون بسیاری از کاربران، محتواها را صرفاً با هشتگ مربوط به آن‌ها دنبال می‌کنند. با امکانی که اینستاگرام، چندین‌وقت پیش فراهم کرد، مخاطبان می‌توانند هشتگ‌ها را فالو کنند، تا بهترین محتواهای مربوط به هشتگ‌ها، توسط الگوریتم اینستاگرام به آن‌ها پیشنهاد شود.حالا، بهتر است که به فکر ایجاد یک هشتگ اختصاصی برای خودتان و برندتان باشید. هشتگی که بتوانید آن را مختص خود نگه‌ دارید و آن را بین مخاطبان‌تان جا بیندازید. فرض کنید که شما کسب‌ و کاری با عنوان “صندلی چوب افرا” را در دست دارید. ایجاد هشتگ #صندلی_چوبی_افرا می‌تواند محتوای اختصاصی شما را، به‌ راحتی در اختیار مخاطبان و افراد مشتاقی که تا حالا با شما آشنا نشده‌اند برساند.
    • استوری‌ها: آمار جهانی نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۹ تا همین‌ موقع، بالغ بر ۵۰۰ میلیون کاربر، از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند. استوری‌ها، هیجان‌انگیزترین بخش اشتراک‌گذاری لحظات خود با دیگران است؛ بخشی که عمری کوتاه و یک‌روزه دارد و ۱۵ ثانیه هم بیشتر طول نخواهد کشید. افزودن استوری‌ها به استراتژی اینستاگرام‌ مارکتینگ، کاری معقولانه و به‌جا است. با کمک استوری اینستاگرام، شما می‌توانید لحظات بسیاری را برای جذب مخاطب، رفع سوال‌ها و تبلیغ خلاقانه محصولات و خدمات‌تان خلق کنید.
    • اینستاگرام‌ لایو (پخش زنده): برای یک بحث و گفت‌وگوی مفصل و مستقیم با مخاطبان و همچنین پوشش مستقیم رویدادها، لایو اینستاگرام به یاری شما خواهد آمد. البته این بخش از اینستاگرام می‌تواند به‌ضرر شما هم تمام شود. دقت کنید تا وقتی‌که محتوای خیلی مهمی برای پخش زنده ندارید، بهتر است که از این قابلیت استفاده نکنید؛ چون ممکن است مخاطبان‌تان احساس کنند که با شرکت در لایو شما، فقط وقت خود را تلف کرده‌اند و شما را آنفالو کنند! مثلاً اگر شما صاحب کسب‌ و کاری در حوزه کیف و کفش زنانه‌اید، می‌توانید یکی از نمایشگاه‌های سالانه خود را از طریق لایو اینستاگرام پوشش بدهید، تا مشتریان بیشتری جذب نمایشگاه شوند یا سوال‌های خود را با شما در میان بگذارند.
    • بخش IGTV: این بخش از امکانات اینستاگرام، مختص محتواهای ویدئویی طولانی است. بخش IGTV، به صاحبان کسب‌ و کار، امکان تولید محتوای کامل و مفصل را می‌دهد. این امکان، توانایی انتشار ویدئوهایی با مدت‌ زمان ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت را فراهم خواهد کرد. فرض کنید که شما به “آموزش ساخت کلبه و ویلای چوبی” در اینستاگرام می‌پردازید. تهیه ویدئوهای طولانی از خلاصه پروسه ساخت کلبه‌ها، یک ایده خوب برای این بخش خواهد بود.

    استراتژی بازاریابی در اینستاگرام

    بازاریابی در اینستاگرام هم، مثل همه پروسه‌های دیگر، باید دارای یک استراتژی باشد. استراتژی‌ای که با ایجاد تاکتیک‌های مشخص و کارآمد، مسیر خاکی موفقیت را برای شما آسفالت خواهد کرد. بیایید به چند موضوع قابل بحث در این مورد، بپردازیم:
    • شناسایی اهداف: ستون اول و مهم تهیه استراتژی موثر برای بازاریابی در اینستاگرام، تعیین و شناسایی اهداف مورد نظر شماست.
    • تعیین استراتژی برای محتواها در اینستاگرام: احتمالاً در ابتدای کار، سردرگم می‌شوید و این موضوع برای شما آزاردهنده خواهد بود. سوالاتی را مطرح کنید و سعی در پاسخ‌دادن به آن‌ها داشته باشید؛ سوالاتی از قبیل: “چگونه باید مخاطبان را سرگرم کرد؟ مشخصات مخطابان محتوای من چیست؟ این مخاطبان، مایلند که چه محتوایی را دریافت کنند؟ برندهای دیگر چگونه در ارتباط با مخاطبان، اعتمادسازی کرده‌اند؟” فرآیند پاسخ به این سوالات، باعث یادگیری شما و ایجاد یک استراتژی موثر برای ساخت یک برنامه بازاریابی موفق می‌شود.
    • تهیه یک تقویم محتوایی: حداقل برای یک یا دو ماه آینده، محتواهای خود را آماده کنید و در نظر داشته باشید که می‌خواهید در هفته، چندتا از این محتواها را منتشر کنید. این استراتژی، باعث می‌شود که شما همیشه با دستان پر به استقبال مخاطبان‌تان بروید. از داشتن تقویم محتوایی غافل نشوید!
    • پیگیری نحوه عملکرد: همه پروفایل‌هایی که به‌ حالت تجاری تبدیل می‌شوند، از قابلیت Insight اینستاگرام بهره‌مند خواهند بود. این قابلیت، یک دید دقیق و مفصل از نحوه عملکرد، میزان بازدیدها از محتواها و برخی آمار این‌ چنینی را در اختیار شما خواهد گذاشت. با بررسی این آمار، می‌توانید نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنید.

      سخن پایانی

      در این‌که اینستاگرام، پرقدرت‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر است، شکی نیست؛ حداقل در ایران، این‌طور به‌نظر می‌رسد. این مهم، پتانسیل ایجاد و ارتقای کسب‌ و کارهای بسیار زیادی را برای کاربران به ارمغان آورده است. کافی است که اهداف را تعیین و مشخص کنید و سپس از پس استراتژی‌های برنامه‌ریزی‌شده بربیایید. در این مقاله، ما سعی کردیم تا بیشتر نکات مهم بازاریابی در اینستاگرام یا اینستاگرام‌ مارکتینگ را به شما آموزش دهیم. اگر سوالی دارید، خوشحال می‌شویم تا در بخش نظرات از ما بپرسید.
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

دیدگاهتان را بنویسید