ویژگیهای لوگو (نشانه) خوب

لوگوی خوب و موفق چه ویژگیهایی دارد؟
یک لوگوی خوب باید متمایز، اختصاصی، کاربردی، گرافیکی و ساده باشد و پیام مورد نظر
را به بیننده انتقال دهد.
برای
طراحی لوگو باید ۵ قاعده کلی و اولیه را رعایت کنید:
·
سادگی
یک
لوگوی ساده، باعث میشود تا شناسایی و یادآوری آن راحتتر و سریعتر اتفاق بیفتد و
همچنین به قابلیت استفاده از آن در جاهای مختلف و ماندگار بودن در ذهن کمک میکند.
طراحی لوگوی ساده و حرفهای میتواند شما را منحصر به فرد و متمایز کند، بدون
اینکه نیاز به انجام فعالیتهای دیگر برای تبلیغ داشته باشید.
·
ماندگاری
آنچه
سادگی در طراحی لوگو برای شما به ارمغان میآورد، ماندگاری است. لوگوی ساده بهراحتی
در ذهنها میماند. طراحی لوگوی تاثیرگذار باید ماندگار باشد، که این امر با سادگی
و متمایز بودن لوگو بدست میآید.
·
بدون
مدت
یک
طراحی لوگوی تاثیرگذار باید بدون زمان و متناسب برای همه زمانها باشد و در طول
سالها تاثیرگذار باقی بماند. یکی از بهترین مثالها در این رابطه لوگوی شرکت
کوکاکولا است که برای سالهای طولانی مانده و ماندگار شده است.
·
تطبیق
پذیری
یک
طراحی لوگوی تاثیرگذار باید بتواند در رسانههای مختلف و برای کاربردهای گوناگون
استفاده شود و کاربردی باشد. برای تحقق این مورد، لوگو باید در قالب بُرداری طراحی
شود تا بتوان از آن در مقیاسها و سایزهای مختلف به خوبی استفاده کرد. طراحی لوگوی
خوب باید بهگونهای باشد که هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی بتوان آن را بهکار
برد. لوگو باید در سایزها، رنگها و جاهای مختلف، تاثیرگذاری خود را حفظ کند.
·
اختصاصی
لوگوی
شما باید منحصر به فرد و برای شما و مختص هدف شما باشد. برای مثال اگر شما برای یک
فروشگاه بچه گانه لوگو طراحی میکنید، باید از فونت و رنگ بچه گانه در آن استفاده
کنید. یک مسئله مهم دیگر در طراحی لوگو این است که لوگو لازم نیست فعالیت شما یا
کالاها و خدماتی را که ارائه میدهید را نشان دهد. لوگو تنها برای شناسایی و هویت
بخشی به برند شماست.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.